Dlaczego organizowanie Candy jest bez sensu?

39

Organizując na swoim blogu Candy jesteś trochę jak ten śliniący się starszy pan, który podjeżdża pod przedszkole furgonetką i kusi dzieci cukierkami. W dodatku jeśli w konkursie główną nagrodą jest Twoja praca to dziecko, na którym Ci zależało zabierze Ci cukierki, kopnie Cię w krocze i odjedzie Twoją furgonetką.

W momencie, w którym postanowisz urządzić na swojej stronie konkurs typu Candy zaczynasz kopać jej grób. Przeznaczając na nagrodę swoje własne wyroby skaczesz do niego w cementowych butach. Z organizowaniem takich konkursów jest jak z kupowaniem sobie pudełka czekoladek na pocieszenie – więcej z tego szkody niż pożytku.

PO CO ORGANIZUJESZ CANDY?

Jeżeli nikt Ci za ten konkurs nie zapłacił to robisz to w jednym celu – żeby przyciągnąć nowych czytelników. Tylko, że przez Candy zaprosisz do siebie najgorszy ich typ, czyli sępy. Osoby, które chcą wyhaczyć od Ciebie darmową nagrodę i nigdy więcej nie wrócić. To tak jakby wierzyć, że dziewczyny z Różowej Landrynki wiszą z Tobą godzinami na telefonie, bo pociąga je Twoja osobowość. Albo dziwić się, że amant z dyskoteki, który po upojnej nocy z Tobą nie zadzwonił na następny dzień, jeżeli przez całą pierwszą randkę jedyne czego chciał się o Tobie dowiedzieć to „kiedy pójdziecie do Ciebie”. Osoby, które wierzą w to, że ludzie „z zewnątrz” zostaną ich czytelnikami tylko dlatego, bo dostaną coś za darmo są zwyczajnie naiwne. Pomyśl sobie – jeżeli na osiedle wjeżdża samochód z lodami to dzieci biegną do niego, bo podoba im się melodyjka i chcą porozmawiać z panem kierowcą czy dlatego, że chcą dostać lody? Tak samo jest konkursami Candy, które są zwykłą próbą kupienia przyjaźni. Nie zachęcasz tych osób do poznania Twojej twórczości i osoby, bo oni nie po to tu przyszli. Przyszli do Ciebie za sloganem, który obiecał im, że dostaną coś za darmo. A takie praktyki nigdy nie kończą się dobrze, bo kiedy ktoś podtrzymuje przyjaźń podarunkami to momentalnie ją traci, gdy kończą mu się prezenty.

Qrkoko.pl - Dlaczego organizowanie Candy jest bez sensu?

OD SŁODYCZY PSUJĄ SIĘ ZĘBY
OD CANDY PSUJE SIĘ TWÓJ WIZERUNEK

Konkursem Candy nie zdobędziesz wartościowych czytelników. Ich nigdy nie obchodziła i nie będzie obchodzić Twoja działalność, bo jeżeli byłoby inaczej to już dawno zaliczaliby się do tego grona, bez cukierkowych zachęt. Natomiast tacy ludzie, którym podajesz rękę i zapraszasz do swojego domu za pomocą konkursu odgryzą Ci całe ramię, a potem załatwią eksmisję. W przypadku takich konkursów włącza im się syndrom rabaciku, dlatego zostaną z Tobą bo liczą na kolejny konkurs, a nie na kolejny content od Ciebie. W dodatku jeżeli zaprzestaniesz organizacji takich konkursów to będziesz mieć bunt na pokładzie wśród załogi, która jest tutaj tylko dla nich i to Ciebie będą chcieli wyrzucić za burtę. Bo według nich kolejne darmowe prezenty zwyczajnie im się należą.

Chociaż przez organizację Candy chcesz spopularyzować swój wizerunek to dzięki temu zyskasz jedynie złą sławę. Niczym Olive z Łatwej Dziewczyny będziesz określana jako „ta co daje za darmo”. A nawet gorzej, bo według plotki z filmu dziewczyna dawała za prezenty, a Ty dajesz prezenty za nic. Nikt nie będzie interesował się Twoją twórczością tylko dlatego, że zorganizowałaś konkurs, a jedyne kojarzenia związane z Twoją osobą będą krążyć wokół darmowych podarunków. Czy taki efekt chciałaś osiągnąć?

Qrkoko.pl - Dlaczego organizowanie Candy jest bez sensu?

Jeśli nagrodą w Twoim Candy są Twoje prace to spisujesz im tym samym testament. Prace za które bierzesz lub chciałabyś brać godne pieniądze teraz oddajesz za darmo. W takim momencie ludzie biorą do ust fajkę, zakładają kaszkiet i zaczynają dedukować „czemu mieliby Ci za nie kiedykolwiek zapłacić skoro teraz mogą je mieć za nic?”. To zupełnie jak z McDonaldem, który oferuje darmową kawę czy obniża cenę burgerów do 5 zł, za które normalnie płaciliśmy pełną kwotę. Zastanawiamy się wtedy „to ile to tak naprawdę jest warte?”. Skoro wystawiasz swoją pracę do wygrania to czemu ktoś miałby Ci za nią wcześniej czy później zapłacić? Ludzie pomyślą, że jej wartość nie musi być wysoka skoro możesz sobie pozwolić by oddać ją za komentarz czy lajka.

SAMA SŁODYCZ = SAME STRATY

Candy nigdy nie będzie dobrym sposobem na zwiększenie popularności. Musisz przyciągnąć ludzi swoją osobowością czy treścią, którą tworzysz, a nie samymi podarunkami. W ten sposób zyskasz tylko pustych fanów wyciągających ręce po więcej. Prezenty powinny być jedynie podzięką dla obecnych fanów za to, że tu są. To pokazuje, że warto przy Tobie być, bo doceniasz ich obecność i jesteś w stanie załatwić im okazjonalnie jakiś prezent. Nie licz na to, że konkursem kupisz sobie czyjś szacunek, bo przychodzący za nim ludzie to łakome na gratisy jednorazówki, które nie wrócą do Ciebie po normalną treść. Załatwisz sobie tylko chwilowy skok statystyk, po którym nastąpi bolesny upadek na dno.

Qrkoko.pl - Dlaczego organizowanie Candy jest bez sensu?

Jedyny sens organizowania takich konkursów jest wtedy, gdy coś z tej Candy-słodyczy wynika. Planując go nie myśl o tym, by powiedzieć obcym ludziom „zostań moim fanem, to dostaniesz cukierka”, a raczej o tym, by przekazać swoim obecnym odbiorcom „Dzięki, że jesteście ze mną tyle czasu. Dziś świętujemy, bo mam dla Was prezenty”. Możesz w ten sposób podziękować aktualnym czytelnikom za ich obecność i pokazać, że warto z Tobą być na stałe. Zależy Ci na nich na tyle, by móc czasami coś im zorganizować i masz pewność, że nie są z Tobą dla prezentów.

Jednak nie warto tego robić jeżeli jedyny cel takiego konkursu to zdobycie nowych czytelników z zewnątrz. W ten sposób nie zyskamy nikogo innego prócz osób łakomych na nasze darmowe słodycze.

⇓ Polub tekst⇓ Polub fanpage

Zapraszam również na nowo powstałą grupę dyskusyjną Świadomych Twórców.
Wejdź na forum i porozmawiaj z nami o Rękodziele.