Dieta Rękodzielnika

6

Qrkoko.pl - Dieta Rękodzielnika

Pomyśl o najczęściej spotykanych dolegliwościach jakie mogą wynikać ze zbyt długiej pracy przy rękodzielniczych projektach. Wbrew pozorom jest ich bardzo dużo i wiele może wynikać ze złej diety.

Wystarczy nieznacznie zmienić swoje przyzwyczajenia żywieniowe, aby usprawnić swój proces twórczy.

BRAK KONCENTRACJI

Kiedy jesteś od wielu godzin pochylona nad jednym projektem z czasem spadnie Twoja koncentracja i zaczniesz szybciej się męczyć. Aby temu zapobiec miej w zasięgu ręki trochę przekąsek i pamiętaj o tym, żeby co jakiś czas przewietrzyć pokój oraz samemu odpocząć np. na spacerze. Dotlenienie się to jedna z najlepszych opcji.

Qrkoko.pl - Dieta Rękodzielnika

→ Co jeść aby poprawić koncentrację?

  • produkty zawierające węglowodany złożone: orzechy, ziarna, kasze
  • produkty zawierające żelazo: zielone warzywa, rośliny strączkowe
  • produkty zawierające przeciwutleniacze: jabłka, winogrona, truskawki, brokuły, czerwona papryka

ZMĘCZONY WZROK

Problemy ze wzrokiem to prawdziwa choroba zawodowa rękodzielników. Wiem to z własnego półślepego doświadczenia. Warto dodać do swojej diety składniki, które poprawiają pracę oczu.

Qrkoko.pl - Dieta Rękodzielnika

→ Co jeść aby poprawić wzrok?

  • produkty bogate w witaminę A: produkty mleczarskie, jaja
  • produkty zawierające beta-karoten: marchew, szpinak, pomidory, śliwki, pietruszka
  • produkty zawierające luteinę: pomarańcze, groch, kukurydza, brokuły

Jednak jeżeli Twój wzrok pogorszył się w znacznym stopniu warto udać się do okulisty. Nawet tona szpinaku nie pomoże tam gdzie potrzebne są okulary.

BÓLE STAWÓW

Kiedy wpadam w szydełkowy trans odczuwam mocny dyskomfort mięśni i stawów. Podobnie mam podczas długiego wyszywania lub wyplatania.

Najważniejsze to robić sobie co jakiś czas przerwy. Nastaw zegarek, aby co godzinę rozprostować plecy, przejść się do kuchni po zdrową przekąskę i dać odpocząć ciału.

Qrkoko.pl - Dieta Rękodzielnika

→ Co jeść, aby ból stawów był mniej dokuczliwy?

  • produkty zawierające dużo białka, czyli: twaróg, kefir, jogurt i mleko
  • produkty zawierające kwasy omega 3, które poprawiają ruchomość stawów: ryby morskie, orzechy, pestki dyni
  • produkty zawierające błonnik: kasze, orzechy, suszone owoce

Kilka zmian w swojej diecie może przynieść dużo korzyści. Pamiętaj, aby podczas rozważania polecanych przeze mnie produktów uwzględnić swoje alergie, upodobania i budżet. Odżywiać należy się z głową, więc liczę na to, że jesteście na tyle mądre aby nie zrobić sobie krzywdy marchewką.

⇓ Polub tekst⇓ Polub fanpage